Partners van Luchtvaartnieuws.nl

Dutch Aviation Group

Column

Het is wellicht aanmatigend, maar zelden heb ik zo'n onzin horen debiteren als de laatste weken met de pleidooien voor Lelystad Airport als overloop luchthaven voor Schiphol. De onzin kwam uit verschillende kokers, variërend van Schiphol topman Jos Nijhuis tot de voormalige PvdA milieu minister Hans Alders, die een goden-rol wordt aangemeten. Waaraan ontleent hij eigenlijk zijn kennis van de internationale luchtvaart. Wil hij misschien zijn "rode" puntjes alsnog binnenhalen. En wordt dat de op oude "roem" terende bewindsman wellicht gegund.

Gastblog

In mijn vorige column beloofde ik iets te zeggen over de plaats van luchtvracht in de luchtvaartmarkt. Daar is alle reden voor. Luchtvracht is voor sommige luchtvaartmaatschappijen de kurk waarop men drijft, zoals bij Cargolux, voor andere maatschappijen een belangrijke inkomstenbron, zoals voor KLM en Lufthansa. Er zijn er ook die er niets mee te maken willen hebben, zoals Ryanair.

Goofblog

“It’s hard to teach old dogs like us new tricks”, verzucht Paul. We zijn samen aan het deltavliegen in Florida. Maar we bakken er beiden weinig van. Daarmee houdt de gelijkenis ook op. Paul is voormalig A7-Crusader-vlieger van de US-Navy. Vloog in de jaren zeventig vanaf vliegdekschepen. Werd daarna captain bij een airline. In zijn vrije tijd speurde hij met een omgebouwde Citabria meer dan zevenduizend uur lang naar scholen haring, voor de kust van Maine en Nova Scotia.

Poll

MH370 toont aan dat airliners beter te traceren moeten zijn.


Stem

Smartlinks

Last minutes

Luchtvaartnieuws-blad april/mei

Pieter Elbers (KLM): Samenwerken met carriers uit de golf
Austrian Airlines overleeft dankzij 'coup'
Brazilië: duizenden extra vluchten en hotelkamers tijdens WK
ANVR: 'Reiswinkel moet zich bevrijden uit stenen omgeving'
Singapore: luchtvaart en overheid werken samen voor nationaal belang
Europese Unie moet knopen doorhakken over luchtvaart
Germanwings mikt op zakenreiziger én rugzaktoerist

Luchtvaartopleidingen

23-9-2012, 14:26 uur

Zuid-Afrikaanse onderhoudsfaciliteit voor Russische helikopters

MOSKOU - Russian Helicopters opent een onderhoudsfaciliteit voor helikopters in Zuid-Afrika. Daarover heeft de Russische onderneming een akkoord gesloten met het Zuid-Afrikaanse staatsbedrijf Denel Aviation en Oboronprom uit Rusland.

Met het nieuwe reparatie- en onderhoudsonderkomen wil de Russische fabrikant service verlenen aan gebruikers van zowel militaire als civiele varianten van de Mi-8/17 en Ka-32 helikopters. Hiervan vliegen er ruim vijfhonderd in de Afrikaanse regio.

Denel Aviation

Denel Aviation is de grootste leverancier van militaire zaken aan het Zuid-Afrikaanse leger (South African National Defence Force, SANDF).

Van onze redactie

  • NuJijNuJij
  • HyvesHyves
  • GoogleGoogle