Emirates: Malé - Amsterdam, 14 augustus 2013

15 augustus 2013

Nadat wij met de speedboot waren afgezet op het vliegveld van Malé hebben wij snel ingecheckt. Ik vroeg om een raamplaats. Ik kreeg stoel 36A, de allerlaatste vrije ‘window seat’ in de B777-300. Zoals gebruikelijk begon Emirates keurig op tijd met boarden. Wegens de aanhoudende regen werden we met de bus naar de vliegtuigtrap gebracht.

Na een vlotte start heb ik het entertainment systeem (ICE) verkent. ICE staat voor: information, communication en entertainment. Daarna heb ik een simpele tekenfilm opgezet. Het was een nachtvlucht en ik wilde graag slapen. Dit lukte niet zo goed. Na een tijdje werd het eten rond gebracht. Ik koos voor de kip, maar kreeg de viscurry. Ik heb het niet omgeruild, want ik had sowieso al niet veel trek.

Tegen de tijd dat we het vliegveld van Dubai naderde, was ik wakker. Ik heb naar buiten gekeken en had goed zicht op de verlichte stad. Erg mooi! Na de landing was het nog een tijdje taxiën naar de gate. Daar werden we met bussen opgehaald en naar de terminal gebracht.

Ik geef deze vlucht een 7.5

Na een nachtje wachten op het vliegveld van Dubai liep ik naar de gate, waar de A380 al klaar stond. De vertrektijd was 8.25. Om 7.40 begon het boarden al. Ik vind het prettig dat Emirates altijd tijdig begint met het boarden. In het vliegtuig klonk zachte achtergrondmuziek. Ik zat op stoel 75F. Toen alle passagiers zaten, werden de hot towels weer uitgedeeld. Ook werd er omgeroepen uit welke landen de ‘cabin crew’ afkomstig was.

Al vrij snel na de start vond ik het behoorlijk koud aan boord. Jammer. Het ontbijt was wel van goede kwaliteit. Vers fruit, sinaasappelsap, een croissantje en een broodje met jam. Ook kwam het cabinepersoneel vaak langs met drinken. Op een gegeven moment bedankte ik en toen zei de stewardess dat het belangrijk is om genoeg te drinken tijdens de vlucht. Ik vond dit wel een betrokken opmerking. Het cabinepersoneel werkte ook goed samen en een oudere dame werd liefdevol in het gangpad ondersteund door een stewardess.

Na een aantal uren vliegen werd ook de lunch geserveerd. Persoonlijk vond ik dat de lunch laat werd gebracht. We waren inmiddels op een uur vliegen van Amsterdam. De lunch bestond uit een salade met gerookte zalm, kip met rijst, spinazie, mais en een cappuccino brownie. Daarnaast zat er ook nog een broodje bij en wat crackers. De maaltijden van Emirates zijn altijd groot en compleet en ik vind dat best wel zonde. Vaak eten mensen het lang niet allemaal op.

Tijdens de landing heb ik meegekeken met de camera’s. Deze camera’s werkten veel beter dan die van de B777-300. De beelden waren van prima kwaliteit. Na de landing op de Aalsmeerbaan was het nog maar kort taxiën naar de gate. Al vrij snel was ik weer in het bezit van mijn koffer.

Deze vlucht krijgt van mij een 8!
Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Zorg dat je bent ingelogd. Al vanaf 9,95 euro per jaar heb je toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl en Zakenreisnieuws.nl en toegang tot het reactie gedeelte. Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017