Singapore Airlines, Kuala Lumpur - Singapore, 4 november 2007

4 november 2007
De route tussen Kuala Lumpur en Singapore is populair. Singapore Airlines en Malaysia Airlines voeren samen dagelijks een groot aantal shuttlevluchten uit, waarbij gebruik wordt gemaakt van een codeshare. Ik had al van tevoren een ticket geboekt, maar voor late beslissers is er een mogelijkheid om losse tickets op de luchthaven te halen. Op die manier worden de vliegtuigen tot op de laatste stoel gevuld.

Singapore Airlines voert haar vluchten naar Kuala Lumpur uit met de Boeing 777-200ER. Dit hield in dat wij met ruim 280 passagiers als vlucht SQ107 naar Singapore.

Van de dame achter de incheckbalie kreeg ik een stoel bij het raam (59K) op de achterste rij toegewezen, wat ik prima vond. De vlucht zou minder dan een uur gaan duren, dus geen behoefte aan een stoel die achterover kan. Bovendien zijn de laatste rijen smaller (2-3-2 in plaats van 3-3-3) doordat de achterkant van het toestel ook smaller is. Daardoor had ik slechts één medepassagier naast me.

De vlucht vertrok met een vertraging van een half uur door een technisch mankement. De captain meldde dit onmiddellijk, zodat er eigenlijk geen ontevreden geluiden te horen waren.

Kort na de start deelde de cabinebemanning bakjes met sap uit, waar we het de rest van de vlucht mee moesten doen. Op deze shuttlevluchten zit eigenlijk niemand op veel catering te wachten, het is echt een busdienst. De prijzen zijn overigens ook erg schappelijk, dus dat beetje service lever ik graag in als passagier.

Het inflight entertainment was voor deze vlucht uitgeschakeld, maar gelukkig leverde het inflight magazine, dat voor een groot deel in het teken stond van de indienstneming van de Airbus A380, voldoende leesvoer.

Na 55 minuten stonden we in Singapore met een ferme klap aan de grond (het waaide nogal) en na een korte taxi stonden we aan de gate.

Mijn oordeel over deze vlucht: 7,5. Erg basic, maar wel waar voor je geld (of geen waar voor je geen geld, net hoe je het bekijkt).

Klaas-Jan van Woerkom, redacteur Luchtvaartnieuws.nl.
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen