KLM: Amsterdam - St.Maarten, 21 februari 2016

7 maart 2016

Op zondag 21 februari 2016 de vlucht naar St. Maarten genomen, WBC op rij 2 in de neus. Het vliegtuig vertrok -na een vlekkeloze boarding- iets te laat vanwege drukte op de luchthaven. Vertrek stond op schema 8.40 uur. Bij ontvangst toch maar een glaasje champagne genomen; het is tenslotte vakantie.

Persoonlijk welkom geheten door de senior purser en daarna ook kennis gemaakt met de flight attendants. Bij regenachtig weer en grijze luchten, vertrokken naar de tropische zon! Eenmaal op kruishoogte werden we voorzien van een lekker ontbijt met verse fruitsap en koffie. Jammer dat er in de 747 geen espressomachines zitten (die komen ook vast niet meer, gezien de uitfasering van de 747's).

Hierna kregen we ruim de tijd om te relaxen en het IFE te ontdekken. Ik zou zeggen goed, maar Nederlands aanbod voor de KLM magertjes. De stoelen zijn briljant! Geweldige instelmogelijkheden en zelfs dit keer een lekker kussen! Aangezien dit een dagvlucht was, heb ik dit keer de deken niet getest.

De crew was, zoals ik van KLM gewend ben, weer geweldig. Vriendelijk, zeer behulpzaam en ook in de passagier geïnteresseerd. Ongeveer twee uur voor landing werd het diner geserveerd. Dit viel me een beetje tegen. Ik eet geen vis, en voor het voorgerecht kon je niet kiezen: het was dus tonijn. Voor mij geen voorgerecht, dus. Verder zag het hoofdgerecht op de kaart er aantrekkelijk uit, maar was niet goed bereid. Ik vond het simpelweg niet lekker. Je kunt een sterrenchef inhuren om een mooi gerecht te bedenken, maar dan moet het ook nog bereid worden. In mijn ogen een wereld van verschil en een punt van verbetering voor KLM.

Ondanks de vertraging bij vertrek, heeft de piloot de tijd weer onderweg goed weten te maken en landden we op tijd (12.35 uur lokale tijd) op Sint Maarten, onder grote belangstelling op Maho Beach. Kijk eens op YouTube voor de spectaculaire beelden.

Bagageafhandeling etcetera allemaal prima. Conclusie: KLM zet hier een prima product neer. De 747 wordt oud, maar in de neus en met de nieuwe stoelen kan het prima met andere maatschappijen concurreren. De crew maakt in mijn ogen het verschil, waardoor ik deze vlucht met een 8,5 waardeer. Het eten en de IFE verdienen in mijn ogen verbetering. Volgende week vlieg ik met WBC van Curaçao naar Schiphol met een A330 in de oude WBC, ik ben benieuwd.

Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Zorg dat je bent ingelogd. Al vanaf 9,95 euro per jaar heb je toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl en Zakenreisnieuws.nl en toegang tot het reactie gedeelte. Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017