KLM: San Francisco - Amsterdam, 17 augustus 2016

30 augustus 2016

De terugreis na een drieweekse vakantie in de USA. We zagen het vliegtuig (Boeing 787-9 PH-BHG) al ruim op tijd binnenkomen. Ik wist al dat dit de nieuwste 787 van de KLM was. Bij het boarden viel dan ook op dat het toestel er keurig netjes uitzag en nog bijna nieuw rook. Nadat iedereen ingestapt was, hebben we toch nog geruime tijd moeten wachten voordat we opstegen.

Eerst was de bagage te laat aan boord en daarna was de duwwagen die het vliegtuig achteruit moest duwen kapot. Met een klein uur vertraging toch opgestegen. Al snel werd er een ronde drinken gedaan en daarna nog een warme maaltijd (die wel goed smaakte).

Omdat dit een nachtvlucht was werden daarna de lichten gedoofd. Ik heb zelf echter geen oog dicht gedaan omdat je plaats gewoon te krap was. Het was voor mij niet eens mogelijk om mijn benen normaal voor me te hebben omdat ik dan met mijn knieën klem zat met de stoel voor mij (de heenvlucht met Delta had meer beenruimte!) en ik heb een normale lengte.

Een uurtje voor de landing werd er nog een ontbijt uitgedeeld wat er niet echt heel smakelijk uitzag. Ondanks een uurtje vertraging bij vertrek landden we keurig op tijd.

Wel moet ik nageven dat de 787 stil is van binnen, er netjes uitziet en het inflight entertainment werkt perfect maar de beenruimte vind ik echt te krap voor een vlucht van 10 uur. Ik geef deze vlucht een 7.

Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Zorg dat je bent ingelogd. Al vanaf 9,95 euro per jaar heb je toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl en Zakenreisnieuws.nl en toegang tot het reactie gedeelte. Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017