Transvia: Amsterdam - Preveza, 18 augustus 2013

3 maart 2014

Op 18 augustus 2013 stond de vakantievlucht vanaf Amsterdam naar het Griekse Preveza op het programma. Het was lekker weer in Nederland en we gingen rond de klok van 10 uur 's ochtends weg van huis. Eenmaal aangekomen op Schiphol verliep alles prima en in een mum van tijd stonden we aan gate B31. Vliegtuig stond er nog niet en bleef ook maar niet komen. Een half uur voor vertrek kwam hij eindelijk aan de gate en gingen alle passagiers eruit. Het boarden verliep soepel en uiteindelijk hebben we maar 13 minuten vertraging gehad.

Met vlucht HV 1687 en met een Boeing 737-800 van Transavia en de Sunweb livery waren we onderweg en alles verliep wederom soepel. Ik zat lekker in de Economy Class op stoel 8A met mijn tijdschriften en laptop. Ik vond de stoelruimte prima, maar helaas had ik wel een schoppend kind in me rug. Boven Oostenrijk en Duitsland wel wat turbulentie en het werd erg koud in het vliegtuig. Ik had die dag erg last van mijn nek en vroeg om een kussen maar die hadden ze helaas vergeten in Amsterdam.

Al snel kwam het cabinepersoneel met de maaltijd. Een heerlijke bak Noedels met een kopje koffie, maar helaas zijn die maaltijden vreselijk duur. Na de maaltijd was ik weer warm en verliep de vlucht helemaal goed. We landde daarna op het zeer zonnige Preveza. Eenmaal op het vliegveld was er een bagageband stuk en moesten we dus een kwartiertje langer wachten op onze koffers. Toen de koffers van de band af waren gingen we naar de bus en gingen we opweg naar het appartement.

De service aan boord was zeer goed en het cabinepersoneel was zeer vriendelijk. Ondanks de kleine vertraging en de vergeten deken geef ik de vlucht een 8,5 omdat alles soepel verliep en het een zeer leuke vlucht was.

Naam inzender bij de redactie bekend