Delta Airlines: Seattle - Vancouver, 15 juni 2014

28 augustus 2014

Na een leuke en comfortabele vlucht met Delta van Amsterdam naar Seattle en een paar uur wachten op Seattle-Tacoma stond nu vlucht DL4574 naar Vancouver op ons te wachten. Deze vlucht werd uitgevoerd door SkyWest Airlines met een Bombardier CRJ-900 in Delta Connection livery. Dit vliegtuig is uitgevoerd in drie classes: First, Economy Comfort en Economy waarbij First Class zich naar Europese maatstaven te vergelijken is met Businessclass. De stoelconfiguratie in First is 1-2 en in beide Economy Classes 2-2.

Het boarden begon netjes volgens schema en het personeel was zeer vriendelijk en probeerde met iedereen te lachen. Wij hadden een economyclass ticket echter bij het boarden kregen we een onverwachte en gratis upgrade naar First, een zeer leuke verrassing. Op onze nieuwe boardingpassen stond dat we mochten plaatsnemen op stoelen 04C en 04D, een gangpad en een raamstoel.

Eenmaal aan boord viel mij als eerste op dat de CRJ van binnen toch wel merkbaar lager is dan de meeste vliegtuigen. Ook was dit specifiek toestel enigszins uitgeleefd, maar wel netjes. Alle stoelen waren van blauw leer en onze Firstclass stoelen waren breder met meer beenruimte, ook in vergelijking tot de beenruimte die je krijgt in Businessclass bij Europese maatschappijen.

De deuren gingen op schematijd dicht waarna de twee flight attendants begonnen met een duidelijke veiligheid demonstratie. Na een rit van ongeveer tien minuten draaiden we baan 16L op waarna men vrijwel meteen begon met de start en we om 16:22u het luchtruim kozen. Het personeel aan boord was net zoals het personeel bij de gate zeer vriendelijk en netjes. De service aan boord bestond uit een belegd broodje en een drankje naar keuze.

Inflight entertainment hebben ze niet op deze regionale toestellen en mis je ook niet op deze korte vluchten. De "ouderwetse" lederen stoelen zaten zeer comfortabel en stukken beter dan de moderne stoelen op bijvoorbeeld de Embraer 190.

Na ruim een half uur vliegen begon men alweer met de daling naar Vancouver International Airport waar wij 10 minuten later om 17:03u landden op baan 26R. Na een korte taxirit parkeerden we aan de gate bij USA & International Arrivals waarna we nog ongeveer tien minuten moesten wachten op onze bagage en vervolgens ook nog een kleine tien minuten bij Immigrations.

De totale vlucht en beleving krijgt een dikke 10! Simpelweg omdat alles is gegaan zoals het hoort te gaan, vriendelijk personeel en geen vertraging. Inclusief het TSA personeel bij de security controle op Seattle waar ze ook zeer vriendelijk waren, wat ook een keer gezegd mag worden.

M. Groen

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017