United Airlines: Washington - Brussel, 4 maart 2013

9 maart 2013

Na een domestic vlucht van Orlando naar Washington Dulles per gloednieuwe Boeing 737-900 ging de route nu naar huis via Brussel. Bij het boarden werd bij de gate meerdere keren onduidelijk omgeroepen wat men nou precies wilde. Bleek later te gaan om het tonen van het paspoort voor het instappen. De vlucht werd uitgevoerd met een 777-200 van United en deze zou helemaal
vol zitten.

Wij hadden met z'n vieren drie stoelen naast elkaar en 1 losse een rij ervoor. Bij het installeren bleek al gauw dat de stoelen in de middelste rij economy helemaal vooraan vrij waren en een ouder echtpaar koos ervoor om daar te gaan zitten (hoefden ze niet naast elkaar te zitteen....) Gevolg was dat wij fijn twee en twee konden zitten met elk een vrije stoel voor handbagage. Onze tieners apart en wij ook naast elkaar.

De triple seven vertrok op tijd en de reis zou iets meer als zeven uur gaan duren vanwege sterke staartwind. Ik kon met mijn 1 meter 90 zelf goed zitten in de economy stoelen. Dat was bij de 757-200 van United (waarmee we vorig jaar Amsterdam-Newark vlogen) wel wat minder.

Deze 777 was wel voorzien van het moderne AVOD systeem zodat ik films en tv kon zien omdat slapen meestal niet lukte. Ook zat er een audio kanaal op om de cockpit te kunnen horen; die werkte natuurlijk helaas niet.

De turbulentie was alleen het eerste uur aanwezig de rest was perfect rustig voor een nachtvlucht.
Ik weet dat ik United vlieg omdat de tickets nou eenmaal goedkoper zijn dan die van de KLM en ik er vier moet betalen. Maar als ik dan weer geconfronteerd wordt met het spul dat men daar een maaltijd durft te noemen twijfel ik altijd weer. Ook de behoorlijk belegen stewardessen hebben moeite om vriendelijk en aardig te zijn. Waarom gaan die lui niet gewoon met pensioen als ze er zichtbaar geen zin in hebben?

Ook het simpele broodje, brownie en wat fruitpartjes bij het mini-ontbijt waren ondermaats. Wel kwam men voldoende langs met koffie, thee of fris. De vlucht was verder probleemloos; Waardering 7.

Naam bekend bij de redactie

Reageren op artikelen? Zorg dat je bent ingelogd. Al vanaf 9,95 euro per jaar heb je toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl en Zakenreisnieuws.nl en toegang tot het reactie gedeelte. Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017