Continental Airlines: Newark - Quebec, 29 mei 2004

29 mei 2004
Vlucht CO3276 was geboekt als (los) deel van intercontinentaal ticket Amsterdam (AMS)-Newark (EWR). De vluchtbevestiging toonde netjes de stoelnummers op het AMS-EWR deel, en logischerwijs niet op deze korte 'domestic' vlucht.

De checkin leek voorspoedig te verlopen, en de assistent gaf ons keurig onze boardingcards zonder nadere toelichting. Die van mijn echtgenote had een stoelnummer, die van mij vreemd genoeg niet.

Pas bij boarding kwam de aap uit de mouw: cards zonder stoelnummer waren standby/waitlist, de vlucht was dus OVERBOEKT geweest. Gelukkig had men voor boarding al besloten dat ik meemocht en lag een gewone boardingpass klaar, maar Continental is blijkbaar even erg qua overboeken als KLM en de checkin staf kan dat belabberd vertellen ;-)

Later op Newark (de terugvlucht) waren er ook opvallend veel verzoeken of passagiers hun interconinentale stoel wilden opgeven met vliegen-via-omweg en tegoedbon....

De vlucht zelf, in een Embraer 50-zitter jet, verliep voorspoedig. Newark kan ze zelfs via de aviobruggen aan, bij meeste andere airports (waaronder het vrij kleine Quebec) moet je een stukje over het platform lopen. Netjes drankje/nootjes, voor een vlucht van 90 minuten is dat ook voldoende.

Mijn cijfer voor deze vlucht is een 7.

Door: E. de Ruijter

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019