'Air France introduceert HOP als merknaam regionale maatschappij'

26 januari 2013 - 16:15

DRIEBERGEN - In een poging om tegengas te geven aan de concurrentie van lowcost maatschappij presenteert Air France maandag tegenover de Franse pers haar nieuwe regionale strategie. De nieuwe strategie moet een belangrijke bijdrage leveren aan het winstgevend maken van de KLM partner. Als naam voor de nieuwe regionale maatschappij doet de naam "HOP" de ronde.

Air France wil drie regionale dochtermaatschappijen Compagnie Aérienne Brit Air, Régional en Airlinair samenvoegen onder de nieuwe merknaam en terrein terugwinnen van EasyJet en Ryanair.

Een woordvoerster van KLM kon zaterdag tegenover Luchtvaartnieuws.nl de naam HOP niet bevestigen maar bevestigt wel dat Air France maandag uitspraken gaat doen over de nieuwe regionale plannen.

De naam Hop zou zijn geclaimd door een onderdeel van Air France reclamebureau Havas. Ook www.hop.fr is reeds geclaimd.

De merknaam HOP is kort en krachtig en lijkt op initiatieven van andere maatschappijen zoals Buzz, Go, Jazz, Scoot en Wizz. Een reclame expert meldt aan de Wall Street Journal dat dit soort korte merknamen niet aan een land kleven, maar een opzichtstaande propositie vormen. Daarnaast is HOP in bijvoorbeeld het Engels, Frans en Italiaans makkelijk uit te spreken. Op zijn Frans zal dit overigens wel als "OP" worden uitgesproken, omdat de Fransen de letter 'H"niet uitspreken

Van onze redactie

Air France komt met nieuwe prijsstructuur op korte vluchten


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen