EasyJet richt zich specifieker op Nederlandse markt

14 februari 2013 - 17:49

SCHIPHOL - Budgetmaatschappij EasyJet gaat zich specifieker richten op de Nederlandse markt. Daarvoor heeft de Britse luchtvaartmaatschappij William Vet (ex-VLM en -Transavia) benoemd als commercieel manager voor Nederland. EasyJet wil onder meer verder inspelen op de behoeften van zakenreizigers, die dertig procent van al haar passagiers op Schiphol vormen.

In zijn rol als Commercial Manager Nederland gaat William Vet zich bezighouden met het inspelen op de zakelijke behoeften en het onderhouden van de contacten met de luchtvaartsector, de overheid en politiek.

EasyJet is op Schiphol jaarlijks goed voor drie miljoen passagiers. In totaal verbindt de maatschappij Amsterdam met negentien bestemmingen, waaronder Londen, Genève, Berlijn en Milaan. Het doel van EasyJet is volgens Vet om op Schiphol nieuwe (zakelijke) markten aan te boren binnen Europa.

Op Schiphol gaat EasyJet daarmee directer concurreren met KLM. “Het is niet business class, maar business sense dat nieuwe passagiers aantrekt”, zegt Willam Vet. “Voor deze propositie is een grote vraag op Schiphol, waaraan al jaren niet wordt voldaan.”

De low cost carrier heeft haar product steeds meer afgestemd op zakelijke reizigers, door het bieden van gereserveerde plaatsen, priority boarding en flexibele tarieven. Bovendien zijn vluchten van EasyJet nu ook te boeken via de grote reserveringssystemen, en werkt de maatschappij samen met zakenreisorganisaties.

Van onze redactie

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen