Partners van Luchtvaartnieuws.nl

Dutch Aviation Group

Column

Schiphol moet en zal uitbreiden op Lelystad. Dat is de boodschap die Schiphol in het ondernemingsplan Lelystad Airport de wereld in slingert! Als het niet zo treurig was, is het eigenlijk wel vermakelijk om te lezen hoe alle mogelijke feiten en argumenten zorgvuldig naar dezelfde conclusie worden gebogen door de vele hardwerkende beleidsmakers die aan het boekje meegewerkt hebben.

Gastblog

In mijn vorige column beloofde ik iets te zeggen over de plaats van luchtvracht in de luchtvaartmarkt. Daar is alle reden voor. Luchtvracht is voor sommige luchtvaartmaatschappijen de kurk waarop men drijft, zoals bij Cargolux, voor andere maatschappijen een belangrijke inkomstenbron, zoals voor KLM en Lufthansa. Er zijn er ook die er niets mee te maken willen hebben, zoals Ryanair.

Goofblog

"Are there any rare birds to be seen?", vraag ik de parkwachter. De man lacht. Vandaag komt iedereen voor de raket. Hij zegt: "Een stukje terug zit een horned owl te broeden. Z’n kop steekt boven het nest uit. Je mag wel even terugrijden". Dat doe ik. Typisch Amerika. Zelfs voor zeldzame vogels hoef je de auto niet uit. En die raket gaat toch pas over twee uur.

Poll

MH370 toont aan dat airliners beter te traceren moeten zijn.


Stem

Smartlinks

Last minutes

Luchtvaartnieuws-blad april/mei

Pieter Elbers (KLM): Samenwerken met carriers uit de golf
Austrian Airlines overleeft dankzij 'coup'
Brazilië: duizenden extra vluchten en hotelkamers tijdens WK
ANVR: 'Reiswinkel moet zich bevrijden uit stenen omgeving'
Singapore: luchtvaart en overheid werken samen voor nationaal belang
Europese Unie moet knopen doorhakken over luchtvaart
Germanwings mikt op zakenreiziger én rugzaktoerist

Luchtvaartopleidingen

8-3-2012, 15:19 uur

Malaysia Airlines onthult nieuwe huisstijl op Airbus A380

Malaysia Airlines onthult nieuwe huisstijl op Airbus A380

SUBANG - Malaysia Airlines heeft het ontwerp en specificaties van de nieuwe Airbus A380 bekendgemaakt. Dit toestel wordt als nieuw 'vlaggenschip' vanaf 1 juli door de Maleisische luchtvaartmaatschappij in gebruik genomen. Malaysia Airlines introduceert op de A380 een nieuwe huisstijl, met moderne lettertypen en eigentijdse kleuren. Aan boord is plaats voor 494 passagiers, waarvan acht in First Class, 66 in Business Class en 420 in Economy Class.

Het toestel is uitgerust met het Thales-entertainmentsysteem, met voor elke passagier een persoonlijk beeldscherm. De zittingen in alle klassen zijn voorzien van een USB-poort en satelliettelefoon.

Malaysia Airlines zet de eerste A380 vanaf 1 juli drie keer per week in op de route Kuala Lumpur - Londen Heathrow. De tweede A380 zal vanaf eind augustus 2012 ook op deze route worden ingezet, terwijl het derde toestel van dit type zal worden gebruikt voor vluchten tussen Kuala Lumpur en Sydney. Londen en Sydney zijn hubs van respectievelijk British Airways en Qantas, beide toekomtige partners van Malaysia Airlines binnen luchtvaartalliantie oneworld.

Amsterdam behoort daarmee definitief niet tot de eerste A380-bestemmingen van Malaysia Airlines, ondanks eerdere plannen in die richting. Tot voor kort zette Malaysia Airlines op de dagelijkse route naar Schiphol een Boeing 747-400 in; nu is dat een kleinere Boeing 777-200ER.

Bekijk videobeelden van de 'paintjob' van de eerste A380 voor Malaysia Airlines op Luchtvaart.tv.

Van onze redactie




Foto's: Malaysia Airlines.


  • NuJijNuJij
  • HyvesHyves
  • GoogleGoogle