DUBLIN - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair wil af van zijn weinig klantvriendelijke imago. Dat heeft bestuursvoorzitter Michael O'Leary vrijdag gezegd in antwoord op kritische vragen van aandeelhouders tijdens de jaarvergadering van het bedrijf.
Ryanair staat bekend als een van de goedkoopste Europese prijsvechters. De luchtvaartmaatschappij heeft echter ook de reputatie dat zij klanten om het minste of geringste fors extra in de buidel laat tasten, bijvoorbeeld bij een verkeerd gespelde naam op een ticket, of als een koffer een millimeter groter of een gram zwaarder is dan toegestaan.
O'Leary gaf voor het eerst toe dat een klantvriendelijkere benadering wellicht zou kunnen lonen. Hij erkende dat Ryanair er met zijn strikte naleving van de regeltjes een handje van heeft "mensen onnodig pissig te maken". Hij beloofde daar het komende jaar werk van te maken.
(c) ANP




































































Ontvang een jaar lang 30% korting op het beste van Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws. Krijg onbeperkt toegang tot al het nieuws en de bijbehorende Apps. Ontvang tevens 12 maanden het Luchtvaartnieuws Magazine in de mail of op de mat.