Transavia chat kunstmatig met klanten via Facebook

20 maart 2017 - 16:10 | Door: 
Klaas-Jan van Woerkom
| Foto: Reismedia

SCHIPHOL - Transavia heeft een nieuwe chatbot gelanceerd, die klanten op Facebook helpt een boeking te maken. “We moeten zijn waar de klant verwacht dat we zijn”, aldus Transavia-topman Mattijs ten Brink.

Via de chatbot kunnen klanten nu nog alleen tickets boeken, maar in de toekomst moeten de functionaliteiten worden uitgebreid met onder andere stoelselectie en betalingen. “Via de chatbot kunnen we onze klanten snel en efficiënt bedienen. Dat blijven we ook doen met medewerkers van de klantenservice, we willen de human touch niet verliezen”, zegt Ten Brink over de inzet van kunstmatige intelligentie. 


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen