KLM: Amsterdam - Düsseldorf, 14 februari 2016

7 maart 2016

Het laatste stukje van onze reis vanuit Mexico was de vlucht naar Düsseldorf met KLM Cityhopper. De KL1861, stond voor de variatie aan de gate en werd uitgevoerd met de F70 met registratie PH-KZP. Vooraf al de stoelen 7a en 7c gereserveerd die altijd wel fijn zijn in de 2-3 opstelling aan boord van dit toestel.

Boarding begon mooi op tijd waardoor het toestel, toch voor tachtig procent gevuld, om 17.00 uur kon beginnen aan de taxirit richting baan 9. Om 17.10 uur volgde de korte aanloop voor dit hupje van 22 minuten en voor we het wisten waren we los en verdwenen in het wolkendek. Na vijf minuten klimmen en het bereiken van een kruishoogte van 17000 voet volgde het gebruikelijke bakje water en zakje chips en na vijf minuten begon de daling alweer. Een snelle daling en vlotte landing, samen met een korte taxirit bracht ons om 17.45 uur al aan de band met koffers. Die koffers kwamen echter niet.

Alle passagiers waren al vertrokken en onze twee koffers ontbraken. Snel naar afhandelaar Aviapartner waar onze koffers al getraceerd waren. Ze stonden nog in Mexico-Stad en werden via Parijs twee dagen later per koerier afgeleverd. KLM stuurde op datzelfde moment een sms en een mail waarin stond dat onze koffers niet mee waren gekomen en dat ze nagezonden zouden worden.

KLM en Aviapartner hielden woord en twee dagen later stond de koerier voor de deur en kregen we onze koffers alsnog. Complimenten voor de correcte afhandeling.

KLM Cityhopper: 8 (erg korte vlucht, toch hapje en drankje, voldoende zitruimte in deze fokker).
AMS: 8 (voldoende voorzieningen, goede info, jammer van de wachtrijen voor de douane).
DUS: 9 (eigenlijk vergelijkbaar met Schiphol maar dan een tikkeltje kleiner en dus overzichtelijker. Daarnaast is parkeren hier aanzienlijk goedkoper.

Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017