United Airlines: Amsterdam - Chicago, 10 april 2014

1 mei 2014

Donderdag 10 april begaf ik mij naar Schiphol voor mijn vlucht naar Vancouver. Vierentwintig uur  daarvoor had ik al ingecheckt op vlucht UA908 met als bestemming Chicago O'Hare. De vlucht met 11.15 uur als vertrektijd werd uitgevoerd door een Boeing 767-300.

Na een vlotte incheck voor de bagage, liep ik met de boarding pass in de hand naar de douane. Deze reis mocht ik doorbrengen in de businessclass. Dit gaf mij ook het recht tot toegang tot een van de aanwezige business-class lounges op Schiphol. Dit stelde niet zo heel veel voor, maar je kon hierdoor wel even nog snel een kop koffie drinken.

Een uur voor vertrek begaf ik mij naar de G gate, waar ik de reguliere veiligheidscheck onderging voor de vlucht naar de USA. Het boarden begon ruim op tijd en verliep soepel. Ik had voor mijzelf stoel 7A uitgekozen, een stoel aan het raam. Na al mijn handbagage in de bovengelegen bagagebak te hebben gelegd, streek ik neer in mijn stoel. Kort daarna kreeg ik een menukaart uitgereikt en vernam men graag mijn keus voor het diner van straks.

Het toestel was van binnen modern uitgevoerd. De stoelen in de businessclass hebben wel een bijzondere opstelling. De stoelen staan 4 aan 4 tegenover elkaar. Het midden word gescheiden door het grote inflight tv scherm. Hierdoor had je geen last van deze toch iets wat specifieke opstelling in de businessclass van het voor de fusie gevormde United. De stoelen zelf kunnen helemaal vlak.

De keuzes van films en series van het inflight systeem waren zeer uitgebreid. Met de aanwezigheid van een stopcontact per stoel hoefde je je zelfs geen zorgen te maken over je batterijduur van je zelf meegebrachte elektronica.

Met een 15 minuten vertraging werden we van de gate afgeduwd en begaven we ons naar de Kaagbaan. De gezagvoerder gaf aan dat de vluchtduur zo'n 9 uur en 5 minuten zou zijn en dat we hiermee de opgelopen vertraging bijna zouden goedmaken. De cabin crew voor deze vlucht was trouwens wederom aardig op leeftijd, maar dat ben ik ondertussen wel gewend van Amerikaanse maatschappijen.

Na een drankje begon men 45 minuten later met het uitdelen van het diner. Met een voorgerecht van garnalen op een slabedje, filet mignon als hoofdgerecht, eventueel een kaasplankje en  ijs als dessert, was het eten voor in een vliegtuig meer dan voldoende. Gedurende de verdere vlucht kwam men regelmatig langs met een kar met snacks. De ruimte in de businessclass is uitstekend.

Na een vlekkeloze vlucht van meer dan 9 uur, maakten we 5 minuten na schematijd de landing op Chicago O'Hare. Na 5 minuten taxiën stonden we aan de gate. Doordat ik businessclass vloog kon ik als een van de eerste het vliegtuig verlaten om zodoende mij snel te begeven naar de toch wel lange rij wachtende voor de Amerikaanse immigratie.

Na deze wachttijd te hebben doorstaan, kon ik mijn bagage oppikken en weer op de band zetten voor de verdere vlucht naar Vancouver. In het algemeen was ik zeer tevreden over de geboden service en kwaliteit van United, het enige minpunt is wellicht de toch wel wat oude bemanning op de vluchten van United. Ik geef deze vlucht een 8. 

Naam inzender bij de redactie bekend 

Reageren op artikelen? Zorg dat je bent ingelogd. Al vanaf 9,95 euro per jaar heb je toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl en Zakenreisnieuws.nl en toegang tot het reactie gedeelte. Er gelden spelregels. De redactie behoudt het recht om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Copyright Reismedia BV 2017