Ryanair introduceert reclame-uitingen aan boord

9 februari 2005 - 1:00
LONDEN – De Ierse prijsvechter Ryanair heeft een contract afgesloten met elektronicafabrikant Samsung om reclame te maken in een Boeing 737 van Ryanair. De maatschappij beschilderde de deuren van de bagagerekken boven de stoelen met afbeeldingen van een nieuwe mediaspeler van Samsung. Door de reclame-inkomsten verwacht Ryanair een hogere opbrengst te genereren, waardoor de ticketprijzen laag kunnen blijven.

Volgens woordvoerder Peter Sherrard van Ryanair snijdt het mes aan twee kanten. Zoals gezegd genereert de reclame voor Ryanair extra inkomsten en levert het Samsung bekendheid op van haar producten bij de 27,5 miljoen passagiers die Ryanair jaarlijks vervoert.

Als de reclame-uitingen succes opleveren volgt wellicht meer reclame in de toestellen van Ryanair.





Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen