Malaysia Airlines: Amsterdam - Kuala Lumpur, 4 maart 2005

4 maart 2005
Onze vlucht (MH017) zou om 12.00 vertrekken. Door alle sneeuwproblemen op Schiphol waren veel vluchten vertraagd. Gelukkig ging ons vliegtuig om 12.45 de lucht in. Dat viel dus mee. De vlucht werd uitgevoerd met een Boeing 747-400. De vluchtduur naar KL was 11.25 uur. In enkele reisgidsen hadden we gelezen dat Malaysia Airlines in de top 3 staat wat betreft de meeste beenruimte in de economyklasse. Sorry, maar om eerlijk te zijn zaten we net zo krap als in al die andere toestellen...

De crew heeft voor het vierde achtereenvolgend jaar de prijs gekregen voor best cabin crew. Op de crew kunnen we niks aanmerken. Het personeel was vriendelijk, maar over de bekende service weinig goeds. Wij vlogen eerder met Singapore Airlines, en aangezien dit door veel mensen als een zelfde 'product' wordt gezien, dachten ook wij dat de service uitstekend zou zijn. Maar helaas...We spraken mensen die enkele weken voor ons dezelfde vlucht hadden gemaakt, maar het verschil was gigantisch.

We kregen een warme maaltijd (natuurlijk weer beef or chicken). De maaltijd was niet slecht. De snack - volgens de site van MH krijg je allerlei snacks zoals kleine hapjes, chocola, enz. - bestond uit een enkel broodje, en dat was het. Verder het ontbijt. Geen extra's...Geen beroemde saté, die altijd wordt vermeld (misschien in business en first class?). Geen snackbox dus of andere persoonlijke spullen. Bij SQ kreeg je bij vertrek destijds champagne, ook in economyclass. Verder een uitgebreide snackbox. Er werden koeken uitgedeeld, later weer appels, en iedereen kreeg sokken, tandenborstel, tandpasta enz. Dit hadden we zeker ook bij Malaysia Airlines verwacht. Mede door alle positieve reacties van mensen, en door alle dingen die je leest.

Tijdens de doorvlucht naar Thailand kregen we zelfs maaltijden die lauw tot koud waren. Nogmaals, die bediening is vriendelijk. Als je iets nodig hebt ,staan ze voor je klaar. Maar helaas is Malaysia Airlines niks apart. Vorig jaar per charter naar Noord-Amerika geweest, was eigenlijk beter! Misschien hebben we het niet getroffen, en ligt het aan de crew, maar de bekende Oosterse service en hapjes zijn helaas voortaan ver te zoeken...Volgende keer weer Singapore Airlines?

Als cijfer willen wij een 7, dit doordat de bemanning wel vriendelijk was.

A.Goedhart

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019