Malaysia Airlines, Amsterdam - Penang, 12 januari 2006

12 januari 2006
Tijdens het inchecken voor vlucht MH0017 naar Kuala Lumpur kregen wij te horen dat het vliegtuig overgeboekt was en dat de kans klein is dat wij twee stoelen naast elkaar zouden krijgen. Niet veel later gedurende boarden vroegen wij aan een grondstewardess of het nog gelukt was om twee stoelen naast elkaar te krijgen.

Ze moest in het begin ons teleurstellen en vertelde dat wij ons preferentie in de Economy Class niet zal lukken maar wel in de Business Class. Een gratis upgrade voor de heenreis dat is altijd goed dachten wij op dat moment.

De service gedurende vlucht naar Kuala Lumpur in de Business Class was zeer goed. Zeer verzorgde maaltijden en de stewardessen reageerden vrijwel meteen als je iets nodig had. Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur International Airport moesten wij 1 uur wachten voor ons doorvlucht naar Penang.

13-01-2004
Malaysia Airlines MH 1134
Kuala Lumpur-Penang

Onze reis werd vervolgd met een Boeing 737 in de Economy Class.
De stoelen voor de vlucht Kuala Lumpur naar Penang waren naar ons gevoel toch iets breder en ruimer dan vergelijkbare toestellen van bijvoorbeeld de KLM. Gedurende de vlucht van ongeveer 45 minuten werden wij voorzien van een ontbijt.

16-01-2004
Malaysia Airlines MH 1143
Bestemming Penang-Kuala Lumpur

Inchecken in Penang verliep prima en vertrokken zoals aangegeven op ons reisschema. De vlucht vanuit Penang naar Kuala Lumpur werd uitgevoerd door Malaysia Airlines Airbus 330-214. Vergleken met de heenreis (Boeing 737) waren de stoelen veel breder en je had meer beenruimte voor een vlucht die niet langer duurde dan 45 minuten. Gedurende de vlucht werden wij voorzien van een lichte lunch.

22-01-2004
Malaysia Airlines MH 0016
Bestemming Kuala Lumpur-Amsterdam

Het inchecken in Kuala Lumpur ging vrij vlot aangezien wij in plaats van 3 uur 4 uur van te voren aanwezig waren en de eerste in de rij waren. Wij vroegen expliciet naar twee stoelen helemaal achteraan van de Boeing 747-400. De vlucht MH 0016 leek in het begin een vertraging op te lopen van ongeveer 1 uur maar vertrok alsnog op tijd.

Gedurende de vlucht boven Thailand hadden wij hevige last van turbulentie. Het werd zodanig erg dat de piloot aan de cabin crew vroeg om meteen te gaan zitten. De turbulentie duurde ongeveer 30 minuten maar leek veel langer op dat moment.

Wij werden voorzien van een ruim aantal filmkeuzes en fijne maatlijden. Maar aangezien het een nachtvlucht was viel ik niet veel later na mijn maaltijd in slaap en werd pas wakker toen wij ons boven Duitsland bevonden en de cabin crew zich gereedmaakte voor de landing op Amsterdam.

Eindcijfer: 9,5

P.Sharma en A. Soekhoe
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen