Singapore Airlines: Newark - Amsterdam, 26 november 2003

26 november 2003
Vanaf een chaotisch Newark (avond voor Thanksgiving), perfect op tijd vertrokken om met vlucht SQ 23 om 21.15 lokale tijd. Tijd voor de vlucht doorgebracht in SAS lounge in Terminal B, met een bijzondere en goede keuze aan eten (koud buffet) en drinken.

Eenmaal aan boord perfect ontvangen door de 'Singapore girls', een klasse apart in cabine bemanningen! Economy zitplaats is ruim genoeg voor deze lange vlucht, maar het blijft economy. Ik zat op stoel 40d (aisle).

Het onboard entertainment is voor mij een belangrijke reden om met Singapore Airlines te vliegen. Maar liefst 29 films, die naar believen gestart en gestopt kunnen worden.

Eten is altijd goed bij Singapore Airlines , en lijkt altijd van een beter niveau dan bij andere cross-atlantic carriers (in vergelijking met KLM, United Airlines en Northwest Airlines). Verder loopt men continue rond met water en fruitsap.

Helaas zat Schiphol dik in de mist op donderdagochtend 27/11, zodat uitgeweken moest worden naar Londen Heathrow. De captain hield ons echter perfect geïnformeerd over het hoe en waarom van deze uitwijkmanoeuvre, zodat iedereen het kalm aanvaardde. Na twee uur aan de grond op Londen Heathrow werd de vlucht naar Amsterdam alsnog vervolgd. Aan de gate stond grond personeel klaar met een reiswekkertje voor alle passagiers, als excuus voor de vertraging.

Kortom: SIA blijft ondanks alles aan mijn hoge verwachtingen voldoen. Dit is de beste maatschappij ter wereld!

Door: R. Timmermans

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019