Thai Airways: Taipei - Hongkong, 14 september 2006

14 september 2006
Het begin viel al wat tegen: ten eerste is de lounge (als een der weinigen op Taipei) vóór de douane, dus bij vertrek naar vliegtuig is het rekening houden met wisselende rijen. Daarnaast heeft de lounge goede catering en vriendelijk personeel, doch wat onderhouds-achterstand. En ook zijn er bijvoorbeeld internetcomputers die vrijwel alleen door mensen met kennis van de Chinese taal aan de praat te krijgen en te houden waren.

De voorzieningen in de Business Class op vlucht TG609 waren goed; de Airbus A330 was ingericht met redelijke stoelen (nog geen lie-flat). Goed ontbijt, naar keuze Thais of westers. Inflight entertainment was beperkt, maar voor korte vlucht is dat niet erg. Bagageruimte en stoelen zagen er soms een beetje aftands uit.

Het personeel was vriendelijk, maar rommelig - leek elkaar soms voor de voeten te lopen. Hetgeen ook bij de landing bleek: in de keuken was blijkbaar een trolley niet goed vastgemaakt, en bij de touchdown waren er een paar érg schrikwekkende rinkel- en valgeluiden te horen. Arm personeel, mocht ook pas 30 seconden later erheen lopen. Wij, en ook sommige andere passagiers dichtbij de keuken, schrokken ons een hoedje en hebben paar nachten slechter geslapen.

Cijfer: 6

E. de Ruijter

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019