Jetstar: Sydney - Honolulu, 7 februari 2009

7 februari 2009
Op 7 februari vloog ik met mijn gezin van Sydney naar Honolulu. We kozen voor een goedkope ticket dus met Jetstar, een soort van lowcost airline van Qantas. We vlogen met vlucht JQ3 uitgevoerd met een Airbus 330 met vertrek om 18.00 vanuit Sydney en aankomst in Honolulu om 06.45 dezelfde dag. Door dat je de datum lijn passeert ga je als het ware terug in de tijd.


We waren vroeg op het vliegveld in Sydney en 3 uur van te voren konden we inchecken. Alles verliep prima en na het inchecken door de douane en even wat eten. Sydney Airport is (was) met een grote renovatie bezig dus het was chaotisch en niet ideaal.

Eenmaal aan boord vielen een aantal dingen op: geen personal IFE, beenruimte erg krap, geen eten of drinken. Wij hadden bij de boeking al voor maaltijden extra betaald daar wij een 2-jarige dochter hebben. Dit houdt ook in dat je tijdens de gehele vlucht onbeperkt alcoholische drankjes mag drinken. Ten eerste wisten de FA’s niet wie wel en niet voor eten en drinken had betaald en wij moesten door middel van onze reservering aantonen dat wij betaald hadden. Toen ze dat hadden geaccepteerd moesten wij meerdere malen om de maaltijden en drankjes vragen. Dit was erg beneden de maat. Dit was erg irritant zeker op een vlucht van bijna 10 uur. Ook extra attenties of kleurplaatjes voor onze dochter hadden ze niet, iets wat zo'n beetje bij iedere maatschappij wel normaal is. Gelukkig hadden wij natuurlijk wat speelgoed voor haar meegenomen. De landing in Honolulu was op tijd en we konden niet wachten om het vliegtuig uit te zijn.

Al met al een slechte vlucht, met slecht eten, slechte service en oncomfortable stoelen. Ze waren wel goedkoop met een enkele reis voor bijna 700 AUD voor 2 volwassenen en kind. Maar ik kan Jetstar niet aanraden en geef dan ook een 5 min voor deze vlucht en adviseer voor langere vluchten zeker geen lowcost airline te vliegen.

M. Henriquez

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019