Air France: Parijs - Amsterdam, 26 maart 2014

4 april 2014

De A321 staat ruim op tijd gereed voor een vlucht naar Schiphol. Maar de vorige vlucht staat er ook nog naast als ik aankom bij de gate rond 11.30 uur. KLM-AF vliegt heel vaak tussen beide steden. Even komt het in mj op om te vragen of ik in die andere mee mag, maar ik weet het antwoord al en zou bovendien op mijn bagage moeten wachten aan het andere eind, dus laat maar.

In de ‘eigen’ Airbus zit ik op 19F. Ruim op tijd (12.25) roept men om dat iedereen is ingestapt. En toch moet er bagage worden uitgeladen omdat er no-shows zijn. Dan lijkt het mij dat niet iedereen is ingestapt. Push-back is om 12.39 uur. Elektronische apparaten mogen aanblijven mits in flight mode en ze mogen niet in de stoelzak. Deze maatregel is vanaf 1 april ook bij de KLM van kracht, maar AF loopt dus voor. We gaan om 12.52 de lucht in.

Gedurende de vlucht zijn de aankondigingen in Frans en Engels. Pas bij aankondiging van de landing komt het Nederlandse bandje (of is het een mp3-bestand?) in stelling. Maar ja, dat staat nog aan het begin en gaat over niet roken en dat je gedurende de hele vlucht het best je gordel kunt aanhouden. Daarna stopt het weer. Niemand van de bemanning die het doorheeft want er wordt niets gecorrigeerd.

We landen in Amsterdam op de Kaagbaan om 13.38 uur. Het bandje klopt nu wel en vertelt in het Nederlands over niets laten liggen in het toestel. We hoeven weinig te taxiën om aan de gate te komen. De bagage doet er ondanks priority-label weer lang over en komt na vele labelloze tassen en koffers op de bank.

Beoordeling vlucht: 7,5

Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019