ArkeFly: Amsterdam - Orlando, 8 maart 2013

27 april 2013

Op 8 maar gingen mijn vader en ik naar Orlando Sanford. De vlucht werd door ArkeFly uitgevoerd door een Boeing 767-300ER met winglets. De vlucht vertrok om 13:15, en dus waren wij tweeënhalf uur van te voren op Schiphol. Online inchecken was niet mogelijk waardoor wij aangewezen waren om in de rij te staan op Schiphol. Toen wij in de rij stonden, stuurde een medewerkster ons terug omdat niemand via de kiosk had ingecheckt.

Eenmaal ingecheckt konden wij onze koffers laten labelen. Er waren selfservice-machines aanwezig om dit te doen, maar een medewerkster stuurde ons weg omdat deze het volgens haar niet zou doen. Omdat er een groep van 20 personen voor ons stond om in te checken, en wij andere mensen wel bij de machine zagen staan welke werkte, zijn wij ook maar naar de machine gelopen. Dit werkte uiteindelijk uitstekend.

Het pre-boarden begon op tijd. Echter kwamen na een half uur de pre-board passagiers terug, omdat er een technisch mankement aan het vliegtuig was. Dit werd slecht medegedeeld aan de andere passagiers. Na anderhalf uur kon iedereen boarden. Dit ging vlot en iedereen kon gemakkelijk een plaats vinden. Omdat wij Economy class hadden geboekt, hadden we gevraagd voor een upgrade. Nadat iedereen in het toestel zat, kwam de steward naar ons toe om ons naar de comfort class te begeleiden (rij één in het midden). Nadat wij anderhalf uur in de lucht waren, vroeg de steward ons om een kleine toeslag te betalen voor de upgrade. Dit ging erg gemakkelijk met een creditcard. De beenruimte in de Economy class is erg beperkt. Ik zou dan ook aanraden om een andere klasse te boeken voor meer beenruimte.

De piloot vertelde ons dat wij ondanks de vertraging, toch op tijd zouden aankomen. Het scherm van de entertainment had zijn beste tijd gehad en het schot voor ons zag er vies uit. Gelijk na het opstijgen kregen wij wat te eten en te drinken aangeboden. Dit was van goede kwaliteit. De cabinebemanning was over het algemeen vriendelijk en de piloot gaf voldoende informatie over de vlucht en bestemming. Echter waren er twee leden van de bemanning die constant aan het roddelen waren over de ruzie die zij had gehad met een ander lid. Dit vond ik erg vervelend om aan te horen.

De daling werd op tijd ingezet en de cabine werd snel klaargemaakt voor de landing. De landing verliep erg soepel en we stonden redelijk snel aan de gate. Ondanks de opgelopen vertraging in Amsterdam, kwamen wij toch een uur te vroeg aan. De luchthaven was erg rustig en bij de douane liep alles soepel.

De vlucht was over het algemeen goed. De cabinebemanning was aardig, met uitzondering van twee leden. Het inchecken was minder, daarom krijgt ArkeFly voor deze vlucht een 6,5.

Naam bekend bij de redactie.

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2020