Martinair, Amsterdam - San José, 9 juli 2005

9 juli 2005
Heenvlucht MP646 op 9 juli zonder problemen. Wat wel opviel is dat Martinair niet duidelijk aangeeft op schermen bij boeking dat er een verplichte overstap in Miami in zit. Dit dient echt verbeterd te worden.

Terugvlucht op 21 juli vanuit San José, inchecken ging langzaam, echter na half uur wachten en veiligheidscontrole proberen in te checken voor 6 personen. Aan baliemedewerker gevraagd of het mogelijk was om plaatsen bij elkaar te krijgen. In verband met late incheck niet mogelijk voor San José-Miami. Normaal zou je verwachten dat het wel mogelijk zou zijn voor Miami-Amsterdam, echter ook hier zelfde plekken.

Stoelen in de 737 zaten redelijk ruim, echter eten was niet optimaal, broodjes waren al op voor rij 15. Overstap in Miami verliep vrij soepel. Vlucht Miami-Amsterdam vertrok op tijd, echter de nieuwste 767 van Martinair voldeed nog niet aan de kwaliteit van de overige toestellen, video en geluidssysteem werkte niet. Werd ook niet omgeroepen in toestel over intercom dat geluidsinstallatie niet werkte. Eten aan boord was matig.

Na een wandeling door het vliegtuig, kwam ik per ongeluk in de Star Class terecht, waar in de pantry voorin tot mijn verbazing een aantal Star Class passagiers aan het roken waren. Purser vertelde mij dat ik niet meer door de Star Class mocht lopen, weet nu ook waarom. Aangezien in onze groep een aantal fanatieke rokers zit, was ik met stomheid geslagen. Martinair dient of het rookverbod volledig uit te voeren of iedereen in staat te stellen 5 minuten een trekje te laten nemen voorin de pantry.

Al met al vond ik de heenvlucht een 7, echter terugvlucht een 4.

F.B.

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019