transavia.com: Amsterdam - Rhodos, 11 september 2005

11 september 2005
Op 11 september om 3.00 kwamen wij aan op Schiphol om in te checken voor vlucht HV573 naar Rhodos. We besloten om de self service check-in eens te proberen. Dit werkt echt perfect! Binnen 5 minuten hadden we ingecheckt en onze bagage afgegeven bij het drop off point. Ideaal!

Keurig op tijd konden we aan boord van de Boeing 737-800 (PH-HZZ). We troffen 1 van de twee toestellen met winglets op de vleugels. Het andere toestel (PH-HZU) troffen we op de terugweg. Beide toestellen worden door Transavia geleased van South African Airways.

Het interieur van de PH-HZZ zag er keurig uit. De beenruimte was aan de krappe kant. Ik kon met mijn 1.93 niet lekker zitten. De buitenzijde van het toestel ziet er een beetje treurig uit. Het toestel is wit met alleen een transavia.com titel op de romp. De verf van het staartlogo liet duidelijk los, dit staat nogal slordig.

Het personeel was uitermate vriendelijk en ook de a la carte service van transvia is ons goed bevallen. De meeste artikelen zijn tegen een redelijke prijs verkrijgbaar. Een bekertje cappucino met een dubbele bacon-ei sandwich kost 5 euro en is zeer goed te eten.

We vertrokken keurig op tijd en kwamen iets voor schematijd aan op de luchthaven van Rhodos.

Wij hebben een zeer prettige vlucht gehad met Transavia.

L. Stellemans

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2020