Virgin Atlantic: San Francisco - Londen (LHR), 31 januari 2006

31 januari 2006
Ik vlieg erg veel voor werk en deze keer werd voor mij een ticket geboekt met Virgin in economy class. Ik heb veel over Virgin gehoord, maar had nog nooit met de maatschappij gevlogen.

Op SFO ingecheckt voor vlucht VS020 via de balie en daar liep alles redelijk vlot, geen vertragingen, vriendelijke personeel en snelle efficiënte werkwijze. Vervolgens de controle door en richting vliegtuig.

Het instappen ging efficiënt per rij en iedereen was redelijk snel aan boord. Ik zat op stoel 58C achter in de Boeing 747 en realiseerde erg snel dat de stoel niet erg comfortabel was. Er bleven redelijk wat stoelen leeg en na het opstijgen kon men dan ook gaan zitten op de lege plaatsen. Hierdoor kwamen er voor mij de twee stoelen leeg en ik verplaatste dan ook.

Helaas bleken deze stoelen ook erg ongemakkelijk. De zitkussens in economy zijn veel te dun en dit voel je dan ook meteen. Voor 10 uur vliegen wil je gewoon een beetje comfort en dan verwacht je geen Ryanair stoelen.

Het personeel in het achterste gedeelte was waardeloos. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ongeïnteresseerd en arrogant personeel dat duidelijk geen zin had om deze vlucht uit te voeren. Ik heb meerdere malen geprobeerd om oogcontact te krijgen op het moment dat ze het drankje en eten brengen, maar niets. Zelfs bij het vragen wat je voor maaltijd wilde hebben werd er strak maar voren gekeken.

Het eten was goed van kwaliteit. Na het ophalen van de dienbladen heb ik vervolgens de volgende 6 uur geen flight attentant meer gezien. Het IFE is erg goed, niets op aan te merken, geweldige keuze voor iedereen. Virgin heeft dit gedeelte goed voor elkaar.

Ik vind het jammer dat Virgin niet meer aandacht besteed aan de economy stoelen en aan het gedrag van het personeel aan boord.

Deze vlucht krijgt van mij een 6 wegens het comfort van de stoelen en het waardeloze personeel.

P. de Baay

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2020