South African Airways: Port Elizabeth - Kaapstad, 15 december 2011

13 januari 2012

De vlucht werd uitgevoerd door "S.A. Express" met een CRJ200. Dit vliegtuigtype is redelijk klein, vandaar dat we de wat grote cabinebagage kennelijk vlak voor het instappen moesten afgegeven. Dit werd vervolgens bewaard ergens onder in het vliegtuig. Tijdens het uitstappen krijg je het dan als eerste weer terug.

Omdat dit niet van tevoren werd verteld nam ik de handbagage mee de cabine in. Na enig "propwerk" kreeg hem toch in de locker boven ons hoofd.

De vlucht vertrok op tijd, echter vlak voor de start werd het vliegtuig teruggeroepen. Er bleek verkeerde bagage aan boord. Nadat er twee koffers uitgeladen waren vertrokken wij met een kleine vertraging alsnog. Het was een prima vlucht, mooi weer en een prima uitzicht. Helaas blijkt, zoals zo vaak, dat de omroepinstallatie onverstaanbaar is. Ook de veiligheidsinstructies waren moeilijk te verstaan en werden afgeraffeld. Wat is hier dan het nut van, vraag je je af.

De aankomst in Kaapstad was ondanks het oponthoud slechts drie minuten vertraagd.

In Kaapstad is het vervolgens even zoeken naar waar je moet zijn voor internationale vluchten. Dit is slecht aangegeven. Ook werd het nog een stevige wandeling. Gelukkig hadden we voldoende overstaptijd ingepland.

Cijfer 7

W.P. van der Veen

Dit verslag is deel 1 van 3. Klik hier voor deel 2 en deel 3.

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019