Germanwings: Dresden - Düsseldorf, 2 april 2014

8 april 2014

Het geluk was op 2 april aan mijn zijde. Alle Lufthansa en Germanwings vluchten werden gecanceled vanaf Dresden vanwege de LH stakingen (Piloten LH verdienen een 1). Behalve mijn vlucht 4U 9023 van 20.45 uur van Dresden naar Düsseldorf. Het vliegveld van Dresden was volledig uitgestorven. De Senator en Business lounge van de LH werden wegens de geringe belangstelling (5 personen) zelfs samen gevoegd. (Het verschil tussen de ene en de andere lounge werd mij nu ook duidelijk: minimaal, de yoghurtjes waren één slag groter! Typisch een Duits status verhaal!)

De vlucht werd uitgevoerd door Eurowings met een CRJ 900 NG. (Niets verandert dus t.o.v. de LH dienstregeling van de afgelopen jaren). Ik had in de volle kist stoel 9F aan het raam. Daar was niets mis mee, ik had voldoende ruimte. De catering bestond vanwege mijn geboekte SMART klasse uit een leuk zakje met Germanwings opdruk (met een flesje water, broodje en een reepje) en een niet-alcoholisch drankje.

De (Duitstalige) krant vooraf bij het inchecken was ook nog steeds beschikbaar. In plaats van minder service biedt Germanwings dus eigenlijk meer service omdat je meer te eten krijgt. Bij Eurowings was het alleen het reepje en een (wel)alcoholisch drankje.

De bemanning bestond ook nog uit Eurowings personeel dat dus niet als Germanwings personeel herkenbaar was. Dat kwam dus weer half georganiseerd over. De vlucht startte dik op tijd en kwam 55 minuten later aan op een eveneens rustig Düsseldorf International Airport aan. Daar viel wel de enorm grote rij geparkeerde LH Airbussen op. In het Inflightmagazine van Germanwings wordt wel de suggestie gewekt dat de CRJ 900’s bij de vloot van Germanwings horen. Ik had eerder begrepen dat de CRJ ’s uitgefaseerd worden zodra de A319 ’s en A320 ’s van LH overgespoten zijn in GermanWings kleuren. De vlucht was prima en verdient een 8.

E. Niemeijer

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019