KLM: Amsterdam - Barcelona, 13 januari 2012

23 februari 2012

In januari heb ik een stedentrip gedaan met mijn vriendin. Omdat we mensen kennen in Barcelona waar wij verbleven hebben we slechts twee tickets geboekt bij KLM.  Het inchecken online bij de KLM is uitstekend in orde, evenals de bagage drop-off op Schiphol. We waren vijf minuten na aankomst op Schiphol al van onze bagage af en binnen een kwartier stonden we in de See-Buy-Fly zone achter de douane om wat tijdschriften te kopen.

Boarden van het vliegtuig verliep rustig, het toestel zat driekwart vol ongeveer. Na opgestegen te zijn kregen we uitstekende service op de vlucht, de mannelijke purser was zeer vriendelijk en maakte met elke passagier die daarvoor open stond een gezellig praatje. Inflight entertainment was er niet, behalve het KLM-blaadje. Het eten was zoals je bij deze vluchten verwacht, gewoon oké.

Na iets meer dan twee uur gevlogen te hebben stonden we op de grond waar onze bagage redelijk snel op de band lag.

De terugvlucht op 17 januari verliep ook prima, al was de incheck op het vliegveld van Barcelona minder goed voor elkaar dan dat het op Schiphol is. Op deze vlucht was de crew een stuk minder vriendelijk, de vrouwelijke purser was ronduit chagrijnig en deed snel de serviceronde en ging daarna snel in de keuken zitten.

Deze vlucht zat bijna helemaal vol, maar was ook zo voorbij doordat we aardig moe waren en even geslapen hebben.

Het ontvangst op Schiphol is zoals altijd prima, snel en keurig. De koffers lagen al op de band toen we bij de bagagebanden aankwamen.

Vertraging: tien minuten heen en vijf minuten op terugweg.

Rapportcijfer: 7,5 (heenvlucht: 9, terugvlucht: 6)

Inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019