KLM: Aruba - Amsterdam, 19 december 2013

27 december 2013

Op 19 december 2013 vertrokken wij vanaf Aruba naar Amsterdam met KLM, vluchtnummer KL765. We vlogen met een Airbus A330-203, registratienummer PH-AOI. In tegenstelling tot wat we gewend zijn was de geplande vertrektijd wat later in de avond, 19.20 uur. Rond 18.00 uur kwamen we aan op het vliegveld. We hadden thuis al online ingecheckt en onze instapkaarten kregen we op onze telefoons. Op het vliegveld kregen we uit de automaat papieren instapkaarten en daarna konden we direct onze bagage afgeven zonder te hoeven wachten op medepassagiers.

Vervolgens duurde het wel even voordat we door de douane waren doordat er meer vluchten vertrokken rond hetzelfde tijdstip. De controles gingen echter vlot en al snel werden we in de vertrekhal opgevangen door de Kerstman. Hij wenste ons fijne feestdagen en een prettige reis. Ook verraste hij alle passagiers door aan twee gelukkigen hun economyplaats te upgraden voor business class.

Helaas waren op dat moment op het vliegveld zelf weinig winkels meer open. Een flesje water kopen zat er dus niet meer in. Dat kon wel via een automaat, maar daar konden alleen dollars in en onze Arubaanse guldens werden niet aangenomen. Dan maar op onze tussenstop in Bonaire wat halen. We vertrokken keurig op tijd naar Bonaire waar we een korte tussenstop zouden maken. De korte vlucht verliep voorspoedig en binnen 25 minuten stonden we weer op de grond. Na aan de crew gevraagd te hebben of er nog wat open was in het vliegveld van Bonaire kregen we te horen dat we niet meer het vliegtuig uit mochten omdat er getankt werd. Op dat moment was net de nieuwe crew binnengekomen en een zeer vriendelijke stewardess voorzag ons van een glaasje water.

Na een korte stop op Bonaire vertrokken we op tijd (20.25 uur) richting Amsterdam. De gezagvoerder vertelde ons bij vertrek dat we een gunstig vliegplan hadden en dat de reis slechts 8 uur en 20 minuten zou duren. We zaten op stoel 20A en 20B in de Economy Class en hadden een rijtje van twee stoelen. Dat was ideaal voor deze lange vlucht. Het entertainment aan boord was uitstekend. Je kon kiezen uit een groot aanbod aan films, series, muziek en spelletjes. Genoeg vermaak dus voor een lange vlucht.

Na korte tijd kregen we een drankje en een zakje geroosterde pinda's. Niet lang daarna kregen we een goede maaltijd. Zoals altijd konden we kiezen uit kip of pasta. Beiden kozen we uit pasta en dat smaakte prima. Nadat alles opgehaald was gingen de lichten uit en werd de cabine klaargemaakt voor de nacht. Als de stoel voor je naar achteren ging had je niet zo heel veel plaats meer, maar zo lang je geen eten of drinken op je tafeltje had ging dat goed.

Na een uur of vier ging het licht weer aan en niet veel later werd het ontbijt geserveerd met een heerlijk vers warm broodje. Op dat moment vlogen we boven Groot Brittannië. Verder kregen we warme aardappeltjes en een omelet. Een prima Brits ontbijtje dus. Na het eten werd alles opgehaald en niet veel later zetten we de daling al in voor Amsterdam. Inderdaad landden we binnen 8 uur en 20 minuten en dat was om 10.50 uur, bijna een uur voor geplande aankomsttijd. De landing verliep bijzonder soepel. Je merkte bijna niet dat we op de grond kwamen. Vervolgens moesten we nog 10 minuten taxiën naar gate E22 op Schiphol.

Vanaf gate E22 was het een eind lopen naar bagageband 19. Daar aangekomen konden we meteen onze koffers pakken en doorlopen naar de volgende controle. Die ging vrij snel en niet lang daarna stonden we buiten en was de vliegreis achter de rug.

Beoordeling: 9

Naam inzender bij de redactie bekend