KLM: Cairo - Amsterdam, 24 maart 2012

4 mei 2012

Op de heenreis van Amsterdam naar Cairo (aankomst 23:05 uur) heb ik het felbegeerde KLM-etuitje ontvangen, met daarin een aantal toiletartikelen. Goed verzorgd, zoals je van KLM mag verwachten.

Op de terugvlucht, een echte nachtvlucht (vertrek 01:05 uur) heb ik geen etuitje ontvangen. Nog geen man overboord zal je zeggen. Maar dat is toch wel beetje slordig. Tijdens een nachtvlucht, waarin je toch hoopt om een beetje te kunnen slapen, wil je toch voor de landing jezelf een beetje opfrissen. Even je tanden poetsen, je haren kammen, etc. Dan is zo’n KLM-etuitje een uitkomst. Het etuitje van de heenreis had ik dus voor vertrek in mijn koffer gedaan, die in het bagagecompartiment zat. In je handbagage ga je niet het KLM-etuitje doen, als je ervan uitgaat dat je op de terugvlucht weer zo’n KLM-etuitje krijgt. Althans, daar ging ik  vanuit.

Ik zat op stoel 4F, in de business class van deze Boeing 737-900. De cateringservice in de business class was niets mis mee; een vriendelijke bediening.

Wat mij wel tegenviel, qua inrichting in het vliegtuig, is het zitcomfort in deze nieuwe Boeing 737. De stoelen zijn maar beperkt te verzetten. Echt lekker slapen gaat niet; de stoelleuning kan maar zeer beperkt naar achteren. De enige luxe is het feit dat de tussenstoel niet bezet is (stoelconfiguratie: twee keer drie stoelen). Wel makkelijk voor het even neerleggen van je leesvoer of je iPad. Maar ja, je moet deze stoel wel delen met je mede business class-passagier.

Als je het zitcomfort en de instelmogelijkheden van een business class-stoel van de 737 vergelijkt met bijvoorbeeld een "troon"  in een Boeing 747, dan is de stoel in de 737 maar erg marginaal.

KLM, doe er iets aan; ik weet zeker dat jullie echt veel beter kunnen.

Verder zette de crew de kist ruimschoots voor de geplande aankomsttijd op de landingsbaan van Schiphol neer.

A. H. Reitsma

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019