Transavia: Amsterdam - Pula, 2 augustus 2011

17 januari 2012

Op dinsdag 2 augustus zou onze vakantie gaan beginnen, een reis naar Pula, Kroatië, waarbij de vlucht (HV1133) uitgevoerd ging worden door Transavia.com Om onnodige vertragingen te voorkomen had ik thuis gebruik gemaakt van het simpele online inchecksysteem van Transavia. Het afgeven van de bagage was dan ook snel voor elkaar en we werden netjes te woord gestaan door de grondstewardessen van KLM.

De vlucht zou op tijd vertrekken, dus meldden wij ons op tijd bij de gate. Daar stond het toestel waarmee wij zouden vliegen al klaar. Tot onze verrassing ging het om een Boeing 737-800 van KLM, Royal Dutch Airlines, waarmee Transavia deze zomer enkele vluchten uitvoerde.

Het boarden verliep spoedig en we werden netjes welkom geheten door het cabinepersoneel. We namen plaats op rij 16 bij het raam. De beenruimte op de standaard economy stoelen bieden voor mij voldoende ruimte, maar toen bleek dat er nog plekken vrij waren bij de nooduitgangen was de keuze snel gemaakt. De stewardess was erg vriendelijk en zou, wanneer iedereen aan boord was gekomen, ons ophalen om ons nieuwe plekken toe te wijzen. Dit liep vrij vlot en we konden genieten van extra beenruimte (en verantwoordelijkheid) bij de nooduitgang. 

Transavia biedt geen inflight entertainment aan boord, maar een praatje  met het cabinepersoneel was ook erg vermakelijk. Kort na het opstijgen konden er hapjes, drankjes of hebbedingetje gekocht worden, de keuze is voldoende. De landing werd, voor mijn idee, al snel ingezet. De twee uur vliegen waren snel voorbij en de piloot zette het toestel keurig aan de grond. We hadden geen vertraging gehad en het personeel wenste ons een prettige vakantie.

Deze vlucht waardeer ik met een 8,5. Het personeel aan boord krijgt een 9,5 vanwege goede service (nieuwe zitplaatsen), vrolijkheid en het geboden 'inflight entertainment' in de vorm van een praatje.

A. Vos

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019