Transavia: Malaga - Amsterdam, 14 maart 2014

25 maart 2014

Ongeveer 32 uur voor vertrek ontving ik per email bericht, o.a. dat ik vanaf 24 uur voor vertrek kon inchecken per internet. Na diverse mislukte pogingen dit opgegeven. Op 14/3 om 08.40 aan de balie ingecheckt. Dit verliep zeer snel en efficiënt door Swissport afhandeling en kreeg ik seats 1A en 1B toegewezen.

Boarding volgens instapkaart om 10.10. Toen dit werd omgeroepen kwam de B737-800 net binnen. Eerst rond 10.30 werden passagiers met stoelnummers 9-23 opgeroepen. Daarna geen enkele oproep meer voor de overige passagiers en toen zelf maar via de gate aan boord gegaan. Dit verliep zeer traag. Voor mijn handbagage was geen plaats meer in het headrack, en vond de C/A pas bij rij 10 een plaatsje. Om 11.10 konden de deuren eindelijk dicht.

Voor de T/O excuseerde de purser zich nog voor het delay, dit vanwege mist op Schiphol en latere vertrektijd aldaar. Tijdens T/O kreeg mijn echtgenote een plens condens in haar schoot vanuit het headrack. Gedurende de vlucht werden er geen earphones en taxfree artikelen verkocht. Na initiële flighttracking op de monitors verdween deze info helaas toen de hoofdfilm gestart werd. Vanaf rij 1 kon letterlijk de conversatie tussen de stewardessen achter het pantrygordijn gevolgd worden, niet echt info waar je als passagier op zit te wachten.

Het serveren van snacks en drinks verliep correct. De enige info die vanuit de cockpit kwam tijdens de gehele vlucht was van Capt. Knippe, die voor T/O en voor LDG de instructie gaf “Cabin crew take your seats”. Na een rustige vlucht werd om 13.57 geland. Al met al wel eens een betere ervaring met Transavia gehad.

Waardering: 6

Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019