Virgin Express: Barcelona - Brussel, 15 september 2004

15 september 2004
Ik ben op 15 september met Virgin Express vanuit Barcelona naar Brussel gevlogen. De vlucht was voorzien om 15.15 en aankomst om 17.30 in Brussel. Vanaf 13.15 ging de incheckbalie open. De procedure verliep vrij vlot, buiten het feit dat de hostess heel gebrekkig Engels sprak. Dit vormt geen probleem voor regelmatige vliegers, maar voor mensen die de eerste keer een vliegtuig nemen is dit niet zo interessant.

De boarding zou beginnen om 14.40, maar rond dit tijdstip kwam de vlieger binnen. Dus ja, al vertraging voor vertrek en tegen 14.55 begon de boarding. Aangezien de vlucht helemaal vol zat en er enkele passagiers de verkeerde stoel hadden uitgekozen heeft dit toch weer eventjes geduurd. Ik moet wel zeggen dat de stewardessen heel vriendelijk waren.

Uiteindelijk heeft de piloot zijn slot gehaald en zijn we mooi op tijd vertrokken. De vlucht verliep een beetje hobbelig door de aanwezigheid van stapelwolken en onstuimige weer. Iedereen weet dat op zulke maatschappijen de zetels vrij dicht opeen staan, maar toch slagen er mensen in om hun zetel neer te leggen, wat zeer oncomfortabel wordt!!!

Qua service is er ook niet veel. De passagiers vanaf rij 12 tot 24 werden 2 maal bediend terwijl die van de eerste rijen slechts eenmaal drank werd aangeboden (tegen betaling!) De verkoop van parfum heeft welgeteld 10 seconden geduurd, nl een rit van voor naar achter zonder een woord tegen de passagiers te zeggen. Is dit een manier van verkopen? Ik heb dan maar de stewardess geroepen voor de aankoop van een modelvliegtuigje. Uiteindelijk zijn we in Brussel geland rond 17.20, dus perfect op tijd! De landing was ook wel goed.

Ik geef deze vlucht een 6.5

D. Marien
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen