KLM wil met blended winglets CO2-uitstoot terugdringen (foto's)

20 maart 2007 - 1:00
AMSTELVEEN - KLM wil door blended winglets te installeren op haar 737 Next-Generation vloot niet alleen het brandstofverbruik terugdringen, maar ook de CO2-uitstoot verminderen. Winglets zijn opstaande vleugeluiteinden, die voor een verbeterde aërodynamica zorgen. KLM ontving zaterdag (17 maart) vanuit de Verenigde Staten al een gloednieuwe Boeing 737-800 die van de blended winglets is voorzien.

De winglets zorgen voor een verhoging van het standaardgewicht van het vliegtuig. De extra brandstof die dat kost, wordt bij de huidige hoge brandstofprijzen echter meer dan gecompenseerd door de brandstofbesparing als gevolg van de verbeterde aërodynamica, aldus de luchtvaartmaatschappij.

KLM verwacht dankzij de winglets op de totale KLM Boeing 737 Next Generation-vloot een brandstofbesparing van drie procent te realiseren.




Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Ryanair
14-05-2024, 19:07
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen