ArkeFly: Amsterdam - Fuerteventura, 1 maart 2012

2 april 2012

Op 1 maart vertrokken wij vanaf Schiphol met een Boeing 767, vlucht OR 521 naar Fuertaventura. Exact op tijd verlieten wij de D-pier op naar de polderbaan alwaar wij direct via een Line up vertrokken op naar het zonnige zuiden. Daar arriveerden wij voortijdig op de luchthaven.

De service door de crew was prima verzorgd. Tijdens deze vakantie kreeg mijn zwager een ongeval waarbij hij zijn bovenarm brak en er daarbij allerlei complicaties zoals niet meer kunnen lopen optraden. Daar hij in het ziekenhuis aldaar werd geweigerd voor een nodige operatie zijn wij weer teruggegaan naar het hotel. Inmiddels was door de verzekering SOS International ingeschakeld om de thuisreis te organiseren.

Kort gezegd, die hebben niets adequaat uitgevoerd. Hierdoor konden wij pas vijf dagen later met onze reguliere vlucht naar huis. Daar de toestand voor ons allen moeilijk was hebben de reisleidsters van Arke/TUI zich over ons ontfermd en de benodigde maatregelen genomen voor de thuisreis. Alle hulp en de benodigde zorg was tot in de puntjes geregeld. Er wordt nogal eens negatief over deze reisorganisatie gesproken maar van deze zorg kregen wij een heel warm gevoel. Arke/TUI, jullie kunnen heel trots zijn op deze dames.

Ook de terugvlucht OR 522 op 15 maart vanaf Fuertaventura vertrok exact op tijd. De verzorging in de ingehuurde Boeing 737 van Jetairfly uit België was perfect verzorgd, waaronder een warme maaltijd en veel aandacht voor mijn zwager.

Ook onze ervaringen bij een vlucht vorig jaar Van Arke/TUInaar Lanzarote waren uitstekend. Hierbij ontstond bij de terugvlucht de situatie dat het vliegveld wegens weersomstandigheden gesloten moest worden. Wij werden toen 's avonds naar een hotel gebracht alwaar een warme maaltijd klaar stond en 's morgens een prima ontbijt. De terugvlucht vond dus een dag later plaats. In het vliegtuig werden wij door de crew verrast door gratis eten en drinken. Niets dan lof voor de dames op het vliegveld en de hele organisatie.

Het in en in trieste is dan ook dat enkele reizigers liepen te schelden tegen de reisleidsters en dreigden met schadeclaims, niet eens beseffend dat dit voor hun eigen veiligheid was. Bah, om misselijk van te worden, zulks hufterig gedrag, terwijl deze medewerkers in deze situaties ongekende prestaties leveren. Dat wordt dan helemaal niet gewaardeerd. Dat wilde ik toch even kwijt.

H.

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.

Copyright Reismedia BV 2019