KLM: Amsterdam - Hangzhou, 31 mei 2010

31 mei 2010
Met de World Expo in Shanghai en de aanbieding van KLM naar het naast Shanghai gelegen Hangzhou besloten wij onze punten in te wisselen voor een business class ticket. Op maandag 31 mei vertrokken we met de KL881, een Boeing 777-200ER. Inchecken hadden we online al gedaan, dus na het afgeven van de bagage konden we winkelen en genieten van een drankje in de lounge. Jammer dat de champagne in de lounge is vervangen door wel een erg zoete cremant.


Het boarden begon op tijd. Bij de gate was een aparte rij voor business class waar wij gingen staan. Jammer genoeg werden we daar bozig weggestuurd en moest ons visum gecontroleerd worden in de gewone rij. Op zich geen probleem, maar maak er dan ook geen twee rijen van.

Het boarden verliep verder vlot en de business class was slechts voor een derde gevuld. Voor vertrek een glas champagne, blijft een warm welkom! KLM vliegt naar Hangzhou met een deels Chinese bemanning. Wij werden door een Chinese stewardess verzorgd tijdens de reis. De service was werkelijk subliem. Uiterst vriendelijk en behulpzaam, maar tegelijk formeel. Dat vinden wij wel prettig. Na vertrek cocktails en nootjes en vervolgens een driegangendiner. We kozen beiden het Chinese menu, en dat was werkelijk voortreffelijk. Tussendoor steeds voorzien van verschillende glazen wijn en water. Prima!

Na het eten kun je gelijk je ontbijtmenukaart invullen. Een leuk klusje, en wat een keuze zeg! Daarna lekker onderuit en een filmpje gekeken. De business class stoelen van KLM kunnen niet helemaal plat zoals bij veel andere maatschappijen. Daardoor neig je wat onderuit te zakken. Het beviel mij het beste om de stoel net niet plat, maar onderuit zittend te zetten. Het cabinepersoneel sloot alle raampjes, deelde Chinese thee uit (leuk detail!) en bewoog zich daarna zo min mogelijk door de cabine. Zo een heerlijk dutje gedaan.

En daar kwam het ontbijt: verse jus, pannenkoekjes, yoghurt, Actimel, het kon niet op. Met een volle maag 20 minuten voor geplande aankomsttijd geland in China en zeer vlot van boord. Twintig minuten na de landing stapten we met bagage en al in de taxi!

Een vlotte, rustige, uitstekend verzorgde vlucht met leuke Oosterse details. Het Chinese cabinepersoneel is een verademing! Deze vlucht krijgt een 9,5. Als KLM z'n stoelen moderniseert komt de 10 in zicht!

R. Picavet

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2021