Consumentenbond stuurt Ryanair boze brief

15 november 2018 - 14:55 | Door: 
ANP
| Foto: Ryanair

AMSTERDAM - De Consumentenbond heeft een boze brief gestuurd naar de leiding van luchtvaartmaatschappij Ryanair. In het schrijven wijst de consumentenorganisatie op de aanhoudende problemen bij de Ierse prijsvechter, waarvan reizigers veelal de dupe zijn.

De bond wijst op de vele vluchten dit jaar en vorig jaar die ofwel vertraagd ofwel geannuleerd werden door onenigheden tussen de leiding van Ryanair en het personeel. De prijsvechter weigert ook veel gedupeerde passagiers te compenseren, terwijl ze daar volgens Europese regels wel toe verplicht zijn. Bij de Consumentenbond en claimorganisatie EU Claim, waarmee de organisatie samenwerkt, wachten nog ruim 5000 claims op afhandeling.

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt bovendien dat Ryanair klanten met vragen laat bellen naar een duur 0900-nummer. De organisatie eist van Ryanair dat het consumentenrechten serieus neemt en zich klantvriendelijker gaat gedragen.


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Ryanair
14-05-2024, 19:07
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen