SEATTLE - De eerste beelden van het 777X-interieur verschenen vorige week al op Luchtvaartnieuws.nl, maar nu heeft Boeing een video gepubliceerd die nog meer van de cabine laat zien.
Bekijk de video hieronder:
Comfort De 777X-familie (bestaande uit de 777-8 en 777-9) wordt volgens Boeing aanzienlijk comfortabeler dan de vorige generatie Triple Sevens. Dat komt onder andere door een 10 centimeter bredere cabine, een lager geluidsniveau en 15 procent grotere ramen.
Introductie De 77 meter lange 777-9 komt als eerste op de markt. Dit voorjaar staat de maiden flight gepland en in 2020 neemt Emirates het toestel in dienst. In Europa heeft alleen Lufthansa de nieuwste Boeing besteld.
Door het gebruik van efficiëntere motoren en vleugels moet de 777-9 zo'n 12 tot 13 procent minder kerosine verbruiken dan de 777-300ER.
Ontvang een jaar lang 30% korting op het beste van Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws. Krijg onbeperkt toegang tot al het nieuws en de bijbehorende Apps. Ontvang tevens 12 maanden het Luchtvaartnieuws Magazine in de mail of op de mat.